Managed services
Relevante cases
Zó werkt Managed Services
Het is maandagochtend en de website van je organisatie ligt plat. Paniek. Of je applicatie is gehackt en al je gegevens liggen op straat. Nog meer paniek. Dat soort nare situaties voorkom je door jouw applicaties continu te onderhouden, beheren en beveiligen. Een professionele en betrouwbare servicepartner kan jouw organisatie daarbij helpen.Onze Managed Service-professionals zorgen ervoor dat jouw applicaties voortdurend goed functioneren en veilig blijven. Hoe? Doordat onze Afdeling Services werkt volgens deze 7 uitgangspunten:
Eén plek voor al je vragen
We weten alles over jouw applicaties. Daarom kun je met al je vragen bij onze servicedesk terecht. Zie het als een schakelstation tussen jou en onze technisch applicatiebeheerders. Je maakt eenvoudig een ticket aan in ons serviceportaal, maar je kunt ook gewoon bellen of mailen.
Continue monitoring
Onze technisch applicatiebeheerders houden jouw applicaties nauwlettend in de gaten. Zijn er storingen of is een update nodig? Onze professionals signaleren dat voor je. Op die manier kan jouw organisatie zich focussen op dagelijkse werkzaamheden.
Rapportages afgestemd op jouw wensen
Je ontvangt iedere periode een SLA- en/of beschikbaarheidsrapportage van de prestaties van jouw applicaties. Op die manier heb je altijd inzicht in de status van jouw digitale landschap en data. Over welke onderwerpen we naar jou rapporteren? Dat stemmen we samen met jou af.
Begeleiding bij nieuwe releases
De software achter jouw applicaties krijgt periodiek een nieuwe release. Dat is bijvoorbeeld nodig om de performance te verbeteren, beveiligingsupdates door te voeren of nieuwe features te lanceren. Onze technisch applicatiebeheerders begeleiden jouw organisatie in iedere stap van de release, zodat jullie er geen last van hebben.
Intensief serverbeheer en hosting
Jouw applicaties draaien op de servers van Interconnect, een Nederlands Tier 3+ datacenter. We hebben al jaren een nauwe samenwerking met deze datacenter- en cloudspecialist. Zij zorgen ervoor dat de servers optimaal beschikbaar zijn. En wij verzorgen het serverbeheer. Zo borgen we dat jouw applicaties het maximale uit de servercapaciteit halen en dat jouw bedrijfsvoering voortdurend soepel verloopt.
Veiligheid op basis van ISO27001
We houden hackers buiten de deur en voorkomen datalekken. Dat doen we volgens een strikt informatiebeveiligingsbeleid; daarom zijn we ook ISO 27001-gecerticifeerd. Net als onze datacenterpartner Interconnect. Bovendien beschikken zij over end-to-end certificering. Op die manier zorgen we er samen voor dat jouw data altijd veilig is én blijft. Nog een belangrijke reden waarom wij voor Interconnect gekozen hebben: Interconnect is een Nederlands bedrijf. En slaat jouw data in Nederland op. Een betrouwbare partner.
SLA service op maat
Goede service is maatwerk wat ons betreft. Daarom werken we niet met standaardpakketten, maar gaan we met je in gesprek over de ondersteuning die je wenst. Dat begint al bij onze eerste kennismaking:
- Bij de start van de ontwikkeling van jouw applicatie bespreken we jouw servicebehoeften. Denk aan welk niveau de service moet hebben, wat voor type hosting je wil en of er bijzondere aandachtspunten zijn rondom de beveiliging. Al die punten leggen we vast in een Service Level Agreement (SLA).
- Is ons projectteam klaar met de ontwikkeling van jouw applicatie, dan dragen ze alle informatie over aan ons Managed Services-team.
- Jouw organisatie krijgt toegang tot ons serviceportaal en onze servicedesk. Afhankelijk van de grootte van het SLA, krijgt jouw organisatie ook een vaste servicemanager. Deze servicemanager houdt jou op de hoogte van de status van jouw applicatie, bijvoorbeeld via SLA-rapportages en serviceoverleggen.
Werken jouw applicaties tijdelijk niet, dan komen we direct in actie!
24/7 en het hele jaar door staan we klaar voor jou. Contact de servicedesk en onze technisch applicatiebeheerders schuiven alles opzij om jouw applicatie zo snel mogelijk te repareren.
Overstappen van serviceleverancier
Wil je jouw applicaties niet langer zelf onderhouden en beheren? Of ben je niet tevreden over je huidige serviceleverancier? Ook dan kun je bij Indicia terecht! Is jouw applicatie niet door ons gebouwd? Helemaal niet erg. Onze ervaren technisch applicatiebeheerders maken jouw applicatie gemakkelijk eigen dankzij hun uitgebreide kennis van diverse programmeertalen. We bespreken samen hoe je onze service voor je ziet. Dat leggen we vast in een Service Level Agreement (SLA). Zo weten we allebei wat we kunnen verwachten.
Heb jij de expertise en mankracht in huis om al jouw online applicaties veilig te beheren? Wij informeren je graag over applicatiebeheer. Bel of mail voor een verblijvend gesprek.